Ízületi fájdalom okai futás közben, Íme, a leghasznosabb tanácsok


Páll Zoltán, a Budai Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos számos hasznos tanáccsal szolgál, amelyekkel kezelhető, kivédhető a fájdalom.

zárt sérülések és ízületek sérülései a vállízület psoriasis ízületi gyulladása

Íme, a leghasznosabb tanácsok 1. Ne pihenjünk túl sokat! A túl sok pihenés elgyengítheti az izmokat, ami tovább fokozhatja a fájdalmat.

eszközök ízületek és szalagok erősítésére a csípőízületi betegség legfontosabb dologáról

Így biztonságosan, sőt egészségvédő módon tarthatjuk magunkat formában. Végezzünk kardio- és izomfejlesztő mozgást is!

A kardiomozgás megerősíti a térd körüli izmokat, és fenntartja a flexibilitást, ahogyan a megfelelő izomerősítő és éles fájdalom, ha a térdízületben mozog is.

eszköz a kéz ízületeihez artrózis 3 fokos bokaízület kezelés

Remek kardioedzést jelenthet a séta, az úszás, a vízi aerobik, az elliptikus tréneren ízületi fájdalom okai futás közben mozgás — ezek kímélik a térdízületet is. Az izomerősítő gyakorlatsort feltétlenül szakemberrel kell egyeztetni, leginkább speciális, a térd körüli izmokat erősítő gyakorlatokat ajánlatos végezni, amelyek önmagukban is jelentősen javítanak az állapoton.

Ne terheljük túl az ízületeket!

11 fontos tipp térdfájdalom esetén

Vannak bizonyos mozgásformák, gyakorlatok, amelyek óriási terhet jelentenek a térdízületeknek, mint például a kemény talajon való futás, az ugrás vagy az ugrálással járó sportok, a kickbox. Akut fájdalom esetén az izomfejlesztő gyakorlatok közül is ízületi fájdalom okai futás közben például a súlyemelés, amely ronthat a térd ízületeinek állapotán, különösen, ha nem szabályosan végzik. Csökkentsük az esés rizikóját!

glükózamin-kondroitin sportolók fájdalomra térd alatt

A fájó vagy instabil térd hajlamosíthat az esésre, ami tovább ronthatja az állapotot. Éppen ezért térdproblémák esetén biztosítsuk be magunkat az esések kivédésére.

Futótérd – mit tehetünk, ha fáj a térdünk a futástól? - Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő

Igyekezzünk mindig világosban mozogni, a lépcsőzésnél használjuk a korlátot, és ha magas helyre nyújtózunk, lépjünk fel egy létrára vagy sámlira. Elesni nem csak futás közben lehet, sok baleset történik otthon, a legegyszerűbb tevékenységek közben.

Térdszalagsérülés miatti térdfájás Az ínszalag egy rövid, kemény rostokból álló szövetszalag, amelyet legnagyobb részben hosszú, szálas kollagénmolekulák alkotnak.

Sérülés esetén jegeljünk, polcoljunk! Ha a térdfájdalom kisebb sérülés miatt következett be, a legfontosabb otthoni teendők a felpolcolt lábbal való pihentetés, a jegelés és a szoros, kompressziós kötés alkalmazása. Játsszunk a hőmérséklettel!

A sérülések utáni órában érdemes a jegelést alkalmazni, akár csak egy törölközőbe csavart fagyasztott borsó formájában.

A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség. De vajon mi okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért?

A perces hűtést napi alkalommal ajánlott bevetni. Ezek után azonban megpróbálkozhatunk a melegítéssel, meleg fürdő, vagy percig tartó meleg törölköző felhelyezésével. Foglalkozzunk a súlyunkkal!

Milyen mozdulatoknál jelentkezik a térdfájdalom?

Tudni kell, hogy a túlsúly komoly terhelést, stresszt jelent a térdízületeknek, ezért elhízás esetén érdemes megfontolni az életmódváltást. Nem kell feltétlenül hatalmas fogyást megcélozni, már egy kis változás is nagy könnyebbséget jelent a szervezetnek, az ízületeknek. Ne szégyelljünk botot használni!

Ezért fáradsz el futás közben és így tudod késleltetni

Ha a sérülés vagy a fájdalom szükségessé teszi, használjunk — akár csak átmenetileg - mankót vagy botot. Ez jelentős terhet levesz a térdízületekről. Válasszunk megfelelő lábbelit! A párnázott talpbetétek csökkenthetik a térdet érő terhelést, sőt térdproblémák esetén akár speciális, például személyre szabott talpbetétek is elérhetők, még sportoláshoz is. Ebben a kérdésben érdemes szakemberhez fordulni.

Próbáljuk ki a lökéshullámot!

Mi okozhatja a térd fájdalmát futás után vagy közben?

Térdfájdalomnál jó hatásúak a mesterségesen létrehozott hullámok, vagyis a lökéshullámok. Miután ugyanis a hullám áthatol a géllel bekent felszínen, beindítja a test öngyógyító mechanizmusait, oldja a triggereket, élénkíti a vérkeringést és az anyagcserét. Ezáltal a kezelések nem csak a fájdalmat csökkentik, de a valódi okot szüntetik meg a sérült szövetek fokozatos regenerálásával.